petak, 10. ožujka 2017.

Harry Potter i ukleto dijete prvi i drugi dio - John Tiffany, Jack Thorne, J.K. Rowling



Harryju Potteru nikad nije bilo lako pa nije ni danas dok nastoji pronaći ravnotežu između uloga prezaposlenog djelatnika Ministarstva magije, supruga i oca troje djece školske dobi.

I dok je Harry prisiljen uhvatiti se ukoštac s prošlošću koja odbija ostati gdje joj je i mjesto, njegov najmlađi sin Albus mora se boriti s teretom obiteljskog nasljeđa koje nikad nije želio. U zlokobnom stapanju prošlosti i sadašnjosti, otac i sin otkrit će neugodnu istinu: tamu ponekad pronalazimo na sasvim neočekivanim mjestima.

Prema novom, izvornom predlošku koji potpisuju J.K. Rowling, John Tiffany i Jack Thorne nastao je dramski tekst Harry Potter i ukleto dijete autora Jacka Thornea. Osma priča o Harryju Potteru ujedno je i prva priča namijenjena izvođenju na kazališnoj pozornici. Ova posebna verzija teksta koja se koristila na glumačkim probama upoznala je čitatelje širom svijeta s nastavkom putovanja Harryja Pottera i njegovih prijatelja i obitelji odmah nakon svjetske praizvedbe drame na londonskom West Endu 30. srpnja 2016. godine.

Scensku izvedbu Harryja Pottera i ukletog djeteta producirali su Sonia Friedman Productions, Colin Callender i Harry Potter Theatrical Productions.
Ocjena: ,5

Počet ću od toga kako nisam pročitala hrvatski prijevod knjige i moj osvrt je baziran na engleskoj verziji koja je izašla u ljeto prošle godine. No, znam kako hrvatski prijevod potpisuje Dubravka Petrović koja je prevela dio Harry Potter serijala nakon Zlatka Crnkovića.
Ovo će biti kratka spoiler-free recenzija jer iskreno nemam puno za reći. Ako vam još nije došla pod ruke i živite recimo pod kamenom pripremite se kako ovo nije standardna knjiga nego scenarij za predstavu na londonskom West End-u. Također odmah želim reći kako format nije razlog niskoj ocjeni. Bila sam izuzetno uzbuđena kad sam čula za predstavu, a potom je objavljeno i kako će scenarij biti dostupan cijelom svijetu. Nisam marila o formatu u kojem dolazi jer ipak je to Harry Potter. Priča se nastavlja, likovi s kojima sa odrastala sad su i sami odrasli i sve će biti divno i krasno i duge i jednorozi i tu stajemo.
Pitate se zašto sam ljuta i kad ću prijeći na konkretne stvari? Pa evo? Nisam ljuta nego sam razočarana. Likovi koje sam voljela nisu više oni stari. Istina prošlo je 19 godina i svi se mijenjamo i odrastemo ali iskreno nisam zamišljala da će se likovi ovako razviti. Harry je blago rečeno kreten, jako kratkog fitilja i iskreno ostavlja dojam kako nikad nije izašao iz puberteta. Iskreno djelomično me podsjeća na svog oca koji je u školi bio prepotentni napuhanko. Harryu ponašanje ne olakšava njegov najmlađi pomalo emo sin Albus koji mrzi činjenicu što je sin slavnog Pottera. Nitko ga ne voli i jedinog prijatelja nazali u Scorpiusu sinu Draca Malfoya koji nosi stigmu navodnog Voldemortova sina. Ron je smijurija od lika. Istina znao je i starim serijalima ponekad biti comic releif  lik ali ipak je imao svoje ja. To što vodi trgovinu s budalaštinama ne čini njega budalom. I sad stižemo do moje omiljene Hermione. Ona je cool i dalje ali izgubila je onu žestinu i šarm koji je imala kao mlađa. I dalje je vođa i to onaj pravi vođa koji prvo promisli a tek onda kreće u akciju. Za razliku od Harrya ali i Albusa. Kako bi se reklo it runs in a family.
Sad da se mrvicu vratim na Scorpiusa koji je navodono Voldemortov sin a ne Dracov. Kako sam rekla ovo je spoiler free recenzija i neću ulaziti u detalje. No, moram vas pitati zvuči li vam to poznato? Putovanje kroz vrijeme? Voldemortovo dijete? Fanfiction? I dalje ne zvuči poznato? Samo ću vam reći guglajte My immortal i Ebony (Enoby) (Eboby). Naravno taj fanfiction nije ovaj scenarij ali me cijelo vrijeme muči i ne mogu ih razdvojiti.
Možda je problem što sam samo čitala scenarij bez da sam imala priliku vidjeti predstavu. Možda bih posve drugačije gledala na likove, radnju i  vrijeme. Kao što sam rekla ne smeta me format nego sitnice koje su se meni naslagale u jednu veliku loptu nezadovoljstva. Iskreno originalnom serijalu se dosta često vraća i iščitavam ponovno i ponovno pogotovo kad me uhvati čitalačka kriza, ali iskreno sumnjam kako ću 8. dio ponovno pročitati. Drago mi je što ju imam u kolekciji jer ona je dio sage ali to ne znači da ju moram voljeti.
No nije sve tako crno. Volim što priča živi i dalje i to ne samo na Pottermoru. Duh prijateljstva, ljubavi i onog čarobnjačkog svijeta živi i prenosit će se generacijama.

Za kraj vas ostavljam sa svojim najdražim citatima iz knjige. Istina ne engleskom su ali sumnjam da će vam to stvarati problem.

“If you answer the gossip, you feed the gossip.”
“Sometime costs are made to be borne”
“…, but the lesson even your father sometimes failed to heed is that bravery doesn’t forgive stupidity”
“Harry, there is never a perfect answer in this messy, emotional world. Perfection is beyond the reach of humankind, beyond the reach of magic. In every shining moment of happiness is that drop of poison: the knowledge that pain will come again. Be honest to those you love, show your pain. To suffer is as human as to breathe.”

XOXO

Seraphina
 

Nema komentara:

Objavi komentar